Szkolenie- Marketing szeptany w promocji kultury
Gdzie: Regionalny Ośrodek Kultury w Częstochowie
Start: 18:30 13.05.2014
Regionalny Ośrodek kultury w Częstochowie zaprasza do udziału w szkoleniu "Marketing szeptany w promocji kultury". To pionierskie szkolenie, dotąd nie organizowane w naszym kraju!
W jego ramach odpowiemy Wam na następujące pytania:
- jak nawiązać łączność z lokalnymi przywódcami opinii (gate-keepremi) i zaprosić ich do współpracy?
- jak stworzyć perspektywiczny plan marketingu szeptanego?
- jak zaplanować i rozpocząć pierwszą akcję?
- jak wciągnąć do swych działań cały zespół placówki kultury?
Co da udział?
1. stworzenie od podstaw spójnej formuły promocji placówki kultury, mocno odmiennej od typowych projektów marketingowych, spotykanych w sferze biznesu, często także w kulturze
2. zwrócenie uwagi na ukryte mechanizmy obiegu i oddziaływania informacji w społecznościach terytorialnych (np. lokalnych)
3. skatalogowanie kluczowych kontaktów promocyjnych (sfery oddziaływań poszczególnych przywódców opinii /gate-keeprów/) w swojej społeczności
Dla kogo?
1. dyrektorzy i menedżerowie domów kultury
2. menedżerowie domów kultury odpowiedzialni za promocję
3. menedżerowie promocji dużych instytucji kultury (np. kin, filharmonii, teatrów...)
Podstawy koncepcyjne warsztatu...
1. marketing społecznościowy (oparty na mechanizmach interpersonalnych funkcjonujących w społecznościach zdefiniowanych w oparciu o terytorium)
2. teoria komunikacji masowej Marshala McLuhana
3. współczesne koncepcje marketingu takie jak marketing szeptany, wirusowy, partyzancki, ambientowy
4. marketing sieciowy stosowany w systemach polecania biznesowego.
Program
I Instytucja kultury w środowisku lokalnym
II Prezentacja instytucji - jego głównych imprez i produktów kulturalnych i związanej z nimi publiczności
III Prezentacja aktualnych środków komunikacji ze społecznością
IV Analizy kanałów komunikacji w świetle koncepcji przywódców opinii (gate keeperów)
V Główni instytucjonalni przywódcy opinii (gate keeperzy)
- kim są (biogramy)?
- jak wyglądają (ich zdjęcia, ew portrety rysunkowe)?
- jak wygląda ich praca - czym się zajmują?
- czym interesują (hobby)?
- role społeczne w których występują?
np.wójt, sołtys, burmistrz, ksiądz, sklepikarz, bibliotekarze/nauczyciele, lokalne autorytety związane z biznesem, administracją...
VI Przywódcy opinii (gate keeperzy) nieinstytucjonalni...
np. miejscowa inteligencja humanistyczna, pracownicy domu kultury/ innej instytucji, wierni widzowie, współpracownicy instytucji (kierowcy, dostawcy, kooperanci)
VII SYSTEM marketingu szeptanego
- jak opanować to, co wydaje się być całkowicie poza kontrolą?
- jak nawiązać łączność z gate-keepremi i zaprosić ich do współpracy?
- jak stworzyć perspektywiczny (oraz bieżący) plan działania?
- jak zaplanować pierwszą akcję?
- jak wciągnąć do swych działań cały zespół placówki?
VIII Zorganizowane formy działania w ramach formuły marketingu szeptanego
- klub widza...
- ambasadorowie placówki
- imprezy organizowane z myślą o gate keeperach
- techniki PR-owskie
IX Przegląd arsenału środków oddziaływania ...
PODSTAWOWE DANE ORGANIZACYJNE WARSZTATU:
Prowadzący - Wiesław Bełz , który reprezentuje Śląskie Towarzystwo Marketingowe oraz Stowarzyszenie Menedżerowie Kultury.
Termin szkolenia 13 maja 2014 r. (wtorek)
cena 200 zł
Czas trwania – godz. 9.30-15.30
Liczba uczestników w jednej edycji – 10 osób
Miejsce szkolenia: Regionalny Ośrodek Kultury w Częstochowie, ul. Ogińskiego 13 a,
42-200 Częstochowa
Więcej informacji o szkoleniu - tel. - 888-425-079 /prowadzący/
tel. do Regionalnego Ośrodka Kultury w Częstochowie 34 324 46 51
czekamy na Was!
Zgłoszenia przyjmujemy do 12 maja br. Liczba miejsc ograniczona.
|